Cum a Ajuns Volkswagen sa Produca Automobile de Lux


Construita si dezvoltata de catre nazisti, marca Volskswagen a fost destinata in primul rand maselor, motiv pentru care era supranumita “masina poporului”. De-a lungul timpului insa, odata cu democratizarea tarii de provenienta, aceste masini germane au facut pasi enormi catre succes, pasi care i-au asigurat companiei o continuitate sigura si electrizanta, asemenea unor acumulatori auto. Astazi, compania a ajuns sa tinteasca in primul rand soferii din clasele sociale superioare prin masinile de lux pe care le produc pentru a putea tine pasul cu gigantii General Motors si Toyota, principalii competitori ale caror cifre de afaceri sunt si ele impresionante. In orice caz, Voskwagen a reusit sa devina intr-un timp relativ scurt cel mai mare producator auto de pe continentul european. Pe langa achizitionarea Porsche din august 2012, compania Volkswagen se mai mandreste cu foarte multe marci de lux extrem de profitabile precum Audi, Lamborghini, Bentley sau Bugatti. Numai in anul 2012, imediat dupa achizitionarea Porsche, profiturile inregistrate de catre marcile de lux apartinand VW au crescut cu 39% fata de anul 2007 cand Martin Winterkorn a fost numit directorul general al companiei.
Conform acestuia din urma, cifrele prezentate mai sus nu fac altceva decat sa dovedeasca faptul ca strategia companiei de a se axa in principal pe branduri de lux a fost una cat se poate de corecta si de eficienta. De altfel, ratiunea de a se extinde pe segmentul masinilor de lux este aceea de favoriza lichiditatile necesare unei investitii de peste 60 de miliarde de euro. Acesti bani sunt necesari in primul rand dezvoltarii tehnologice si modernizarii fabricilor in cursa cu Toyota si GM pana in anul 2018. Cert este ca Volkswagen beneficiaza de o divizie premium care reuseste sa vanda cu un milion mai multe masini decat competitorii sai principali ai caror acumulatori auto par sa nu se ridice la nivelul VW. Principalul motiv pentru care investitia in marci de lux este una cat se poate de eficienta consta in faptul ca oamenii care isi permit sa achizitioneze astfel de masini nu sunt dispusi sa faca niciun fel de compromis in ceea ce priveste costurile, indiferent de situatia economica generala. Conform Best Tires, automobilele produse de catre Volkswagen au un avantaj foarte mare datorita sustenabilitatii investiilor in brand si in capitalul de imagine, dar si datorita modernizarii continue a masinilor comercializate prin dezvoltarea continua a tehnologiei si a liniilor sale de productie auto.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu