Lectii de Fotografie


Un calcul rapid imi indica douasprezece ore de curs foto. Urmeaza o minivacanta care s-a nimerit fericit peste "fuga" mea din oras. Intre timp, am fost pe-acasa si am raspuns tuturor intrebarilor de ce mai faci, cu un zambet si-o replica: un curs foto! E o chestie, as zice eu, avand in vedere ca intr-o perioada, nu foarte indepartata, spuneam ca hranesc vaci pe internet! Am deja momente in care incepe sa mi se para ca toate sunt limpezi, ca sa apesi bumbul e floare de camp, ca reglajul exponometrului e un lucru important pentru care am venit si eu pe lume! Am si tupeul ala infernal de-a nu mai folosi reglajul automat, e sub demnitatea mea de pozara cu curs! Multumesc prietenilor care s-au oferit sa-mi stea de modele. M-au crezut pe cuvant cand le-am spus ca stiu si pot! Nici n-au clipit, asteptand declansatorul clipei eterne. Am promis niste imagini memorabile, sa le rasplatesc ingaduinta. Cam toate sunt ca aceasta. No art in action. Daca tot m-am lamurit cum stau lucrurile la capitolul lumina si exponometru, sa trec la diafragma! Important e sa stiu ca regleaza profunzimea (claritatea fundalului). Cu cat e mai inchisa, cu atat obiectele din fundal sunt mai clare si invers! Neclaritatea din spatele subiectului se numeste bokeh. Mi-a placut numele asta, stiu ca il voi mai folosi! A-ul de pe butonul Nikonului ma ajuta sa reglez diafragma! Ole, am mai rapus o necunoscuta, fie-i tarana usoara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu