Vacanta fara Bethleem


La Bethleem n-am fost, desi ni s-a spus ca turistii n-au probleme sa intre in oras, ghida nu ar fi avut voie sa treaca pentru ca ii interzice legea sa faca acest lucru. Ultima zi in Israel. Inspre Nazareth, zici ca-i alta tara, plina de verdeata, fara puncte de control. Pe drum, am observat ca-n anumite cartiere gunoaiele tronau in fata locuintelor. M-am mirat, din nou, si-am intrebat de ce sunt acolo. Mi s-a explicat ca, desi extraordinar de curati ei insisi si-n casele lor, arabii nu-si platesc taxele, asa ca nu li se ridica gunoiul. Zona turistica, Nazarethul de Jos, este in partea locuita de arabi. De arabi israelieni, ei n-au nevoie de zid. Primul loc in care ne-am oprit a fost la izvorul sfant, adapostit intr-o biserica ortodoxa. O alta biserica, mai mare, construita de statul Israel, adaposteste pe zidurile interioare si exterioare tablouri donate de diferite tari. Mi-a placut in mod deosebit cel daruit de Singapore. Acolo sunt si ramasitele casei Maicutei. In drumul spre gradinile din Haifa am aflat de Baha'i. Adeptii Bahai'ismului cred ca Dumnezeu este in constiinta omului. Nu cred ca le-ar fi foarte greu sa ma converteasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu