Sfaturi pentru Intretinerea Anvelopelor


Asa cum bine stiti si probabil ati resimtit pe propria piele, o masina poate fi destul de greu de intretinut, mai ales din punct de vedere financiar, deoarece are nevoie aproape mereu de cate ceva. Printre nevoile masiniise numara si schimbarea anvelopelor, o procedura ce trebuie efectuata de doua ori pe an in functie de sezon si nu este extrem de costisitoare decat in cazul in care anvelopele trebuie inlocuite cu un set nou. Din fericire, acestea nu au un termen de garantie ci se inlocuiesc in functie de drumuri, sofer si de cum se poarta el cu masina, ceea ce inseaamna ca, daca se doreste, se poate face economie considerabila in ceea ce priveste frecventa inlocuirii anvelopelor. Pentru ca setul de anvelope de iarna sau cel de vara sase poata folosi mai multe sezoanedar si sa va garanteze deplina sigurantain mers, iata ce aveti de facut si cum este recomandat sa tratati anvelopele cu care masina este echipata:

  • Pe o axa nu utilizati niciodata doua anvelope cu profil diferit al benzii de rulare caci ambele se vor uza neuniform si vor genera diverse probleme de aderenta, stabilitate, consum, etc.
  • Pe axa din spate trebuie sa aveti intotdeauna cele mai bune anvelope din setul de patru pe careil detineti.
  • Nu folositi anvelope de iarna combinate cu anvelope de vara deoarece masina nu va fi echipata corespunzator pentru niciunul dintre sezoane ba dimpotriva.
  • Nu folositi anvelope ce au o presiune mai mica sau mai mare decat cea indicata in cartea tehnica a masinii daca nu doriti ca uzura si consumul de combustibil sa creasca, iar siguranta sa scada.
  • Intotdeauna la schimbarea anvelopelor cu cele de sezon echilibrati toate rotile cu dispozitive corespunzatoare la un service autorizat.
  • Consultati un specialist imediat daca observati ca pierdeti presiune, anvelopa s-a uzat anormal, masina in mers vibreaza sau face zgomote ciudate pentru ca se poate ca aceste defecte sa va puna in pericol si sa deterioreze caseta de directie, bratele de suspensie, amortizoarele, etc.
  • Inversati anvelopele depe spate cu cele depe fata la fiecare 10-15.000 de kilometri parcursi pentru o uzura uniforma.
  • Daca anvelopa este deteriorata nu o reparati cu snur sau spray decat pentru a va deplasa pe o distanta scurta, deoarece ambele metode reprezinta o reparatie temporara, nesigura, din cauza lipsei unei examinari prealabile.
  • Nu loviti borduri sau alte obstacole rigide cu rotile deoarece anvelopa se poate deteriora pe interior fara sa stiti.
  • Inlocuiti imediat anvelopele daca observati ca profilul de rulare este uzat aproape sau pana la indicator.
Pe masura ce circulati cu masina, re-echilibrati rotile din cand in cand (la fiecare 15.000 de kilometri parcursi sau atunci cand le schimbati cu cele de sezon) pentru ca odata cu uzura trebuie compensata distribuirea neuniforma a greutatii sau a diferentelor de greutate ale materialului anvelopei. Verificati o data pe luna si inainte de orice drum lung presiunea in anvelope, preferabil atunci cand acestea sunt reci si porniti la drum numai dupa ce aceasta este reglata corect. Atat din cauze legale cat si din cauze ce tin de siguranta proprie, adaptati anvelopele conditiilor meteo si schimbati-le la timp (vara/iarna). Daca veti utiliza anvelopele numai in sezonul pentru care ele sunt destinate, masina va consuma mai putin, va veti bucura de siguranta indiferent daca este ger sau caniculasi atat cele de iarna cat si cele de vara vor putea fi folosite si in sezonul urmator ceea ce va scuteste de o investitie destul de mare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu